W zeszłym tygodniu twórcy zakończyli prezentację na temat historii Hytale na EGX Rezzed, przyglądając się bliżej strefie 3.  Jeśli nie udało ci się jej zobaczyć, oto jest!

Jak szczegółowo opisano we wprowadzeniu do "Worldgen" (generatora świata) w styczniu, każda strefa Hytale jest generowana proceduralnie przy użyciu własnych reguł dotyczących topografii i podziemnej geografii. Strefy składają się z wielu biomów. Tworzone są unikalne zestawy prefabrykatów dla każdego - pozwala to tworzyć rozległe krajobrazy, które mają charakterystyczną wizualną tożsamość i atmosferę.

Na starcie każda strefa będzie miała nazwę - być może zauważyliście kilka z nich w niektórych materiałach, które już zostały wydane. Nazwy te nie są ostateczne, dlatego odnoszono się do stref według ich liczb w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Dowiemy się, kiedy sfinalizowane nazwy będą gotowe do ujawnieznia - i pamiętaj, że jak dotąd wszystkie zrzuty ekranu i klipy wideo przedstawiają zawartość w toku i nie są reprezentatywne dla ostatecznej gry!

Strefa 3 - to zimowy region składający się z zalesionych dolin, wysokich gór i głębokich jaskiń. Każda strefa ma pokrewieństwo z określonym aspektem magii żywiołów. W przypadku strefy 3 jest nią woda we wszystkich jej postaciach - od krętych rzek po ośnieżone szczyty i lodowate lodowce.

Dzika przyroda strefy 3 jest nie powtarzalna i nie napotkamy takiej w żadnej innej strefie. Ten screen shot pokazuje wariant ptaka - dzięcioła. Zobaczymy również inne zwierzęta - od wilków po niedźwiedzie polarne i barany.

Oto baran - w tym przypadku, dba o własny biznes. Ostatnim razem, gdy go widziałeś, szykował do bitwy!

Przeszukaj dokładnie śnieg i lód, a znajdziesz kręte systemy jaskiń oświetlone grzybami bioluminescencyjnymi.

Takie prefabrykowane szyby do wnętrza ziemi znajdują się na całym świecie. To przykład ze strefy 3 daje nam dostęp bezpośrednio do systemu jaskiń - przydatny, jeśli nie lubisz kopać tunelu na własną rękę!

Jest to przykład tego, jak wiele prefabrykatów szybu kopalnianego może być dynamicznie łączonych w celu stworzenia unikalnych podziemnych środowisk. „Tworzy wiele struktur,które łącze się ponieważ każdy„ węzeł ”struktury kończy się klatką schodową lub drabiną” - wyjaśnia programista zespołu Baxter. „Następna struktura będzie kontynuowała tę klatkę schodową lub drabinę."

Ten sam proces służy do generowania lochów. W tym przykładzie możesz zobaczyć skałę i śnieg w proceduralnie wygenerowanej jaskini, która prowadzi do spotkania ze szkieletem!

Powrót na powierzchnię, zmiany pory dnia i zmiany pogody znacznie zmieniają krajobraz. Tutaj zachodzące słońce wprowadza rozbłysk pomarańczy i różu do palety strefy 3 - chłodnego błękitu, szarości i brązu.

Efekty renderingu i oświetlenia są niezwykle przydatne do tworzenia atmosfery. Strefa 3 to obszar naturalnego piękna, który gościł najciemniejsze chwile w historii Orbisu - w tym regionie panuje ponury zmysł, nawet jeśli jesteś otoczony naturą.

Centralną częścią tej historii są "Obcy", którzy nazywają strefę 3 swoim domem. W przyszłości ujawnimy więcej o tej odłamie ludzkiej frakcji, ale w międzyczasie mamy kolejny przykład tego, jak system prefabrykacji Hytale generuje obozy i forty oparte na projektach opracowanych przez naszych artystów koncepcyjnych.

Obozy "Obcych" są imponujące i najeżone cechami obronnymi, takimi jak wysokie mury i wieże strażnicze. Ale kogo próbują powstrzymać? Będziesz miał szansę poznać odpowiedź podczas eksploracji.

Solidne, kryte strzechą budynki i wspólne ogniska zapewniają odmienne spojrzenie na życie w strefie 3. Nie wszystko jest lodem i niebezpieczeństwem, tu na wolności!

Czasem też tak ... bywa.