Co by to była za przygoda bez żadnych potworów do pokonania? Dzisiaj skupimy się na detalach niezliczonej ilości wrogów których spotkasz podczas odkrywania świata Orbis w trybie przygody. Boisz się pająków? To uważaj, bo na końcu posta jest zdjęcie pająka!


Na tym zdjęciu widnieje Szkielet-łucznik.
Szkielety występują niemal w każdej grze fantastyczniej. W trybie przygody będziesz spotykał je bardzo często, przemierzając lochy, czy też ruiny. Są częstym wrogiem, jednak tak jak Trorkowie - występują w kilku wariantach, między innymi łucznik, mag czy wojownik.
„Wiedzieliśmy, że chcemy wrogów, którzy oferują różne rodzaje rozgrywki, używając różnych narzędzi, broni, zasięgów itd.” - mówi artysta Thomas „Xael” Frick.
"Szkielety są idealnym typem wroga - mogą posiadać niemal każdy rodzaj zbroji! Są fundamentem wszystkiego czego tylko możemy sobie wymarzyć, bo są jak człowiek - mają dwie ręce, dwie nogi, twarz..."


Ta koncepcja przedstawia kilka wariantów szkieletów. Szkielety są standardowym typem potwora, jednak ich wygląd i poziom zagrożenia zmieniają się w trakcie przechodzenia przez tryb przygody. Nieśmiertelni, których napotkasz w późniejszym etapie są trudniejsi, posługują się bronią i zbroją, które odzwierciedlają zarówno ich otoczenie, jak i zwiększone niebezpieczeństwo, jakie stanowią.


Szkieleton-Wojownik w strefie 2
"Zacząłem zastanawiać się, w jaki sposób możemy robić różne odmiany szkieletów, używając narzędzia do tworzenia modeli w Hytale" mówi Thomas "Bardzo łatwo jest zmienić kolor i teksturę skóry czy też zbroję.". Więcej informacji na tego narzędzia znajdziesz w jednym z naszych wcześniejszych postów.


Powyższa grafika przedstawia gąsienice czyhające w ciemnościach, aby napaść na podróżników.

Kreatury świata próżni tworzą ogromną armię Varyna - antagonisty świata Hytale. Te demoniczne potwory ukazują się w wielu różnych formach, ale wszystkie niosą śmiertelne zagrożenie. Ich wygląd opowiada niesamowitą historię pochodzenia każdego z nich.
"Wielkim wyzwaniem było uczynienie ich podobnych kolorystycznie i nadanie im zbliżonych kształtów, aby gracz wiedział, które stwory należą do tego samego gatunku " mówi Thomas


Próżniowe potwory posiadają wiele wspólnych cech: blade ciało z fioletowymi akcentami, błyszczące zielone oczy oraz... zakrzywione rogi! Te zakrzywione rogi są ich atrybutem świadczącym o przynależności do armii Varyna. Mimo tego, że każdy potwór jest inny, posiadają również wiele podobieństw. Uważaj na diamentowe kształty - to kolejny kluczowy wskaźnik obecności Varyna i jego sług.


Najgroźniejsze potwory posiadają odpowiedni, groźny wygląd, zwłaszcza wspomniana wyżej armia Varyna, na którą składają się najsilniejsi wojownicy.
Wszystkie te groźne akcenty nie zaburzają jednak całokształtu artystycznego konceptu Hytale. Nie ważne czy spotkasz się z armią Varyna, czy też ze słodkim potworkiem - będziesz wiedział, że należą one do tego samego magicznego świata! Jest to możliwe do osiągnięcia poprzez nadanie wszystkim kreaturom podobnych elementów.
Teksturowanie jest bardzo ważne i odgrywa dużą rolę, podobnie jak paleta kolorów, sposób rysowania cieni, umieszczanie świateł i odcienie, którymi operujesz.
Kreator Modeli niesamowicie ułatwia to zadanie, bo wszystko jest oparte na sześcianach, sprawiając, że wszystko będzie wyglądało spójnie. Nie mniej ważna jest również skala/rozmiar stworów.


Trorkowie to kolejny przykład świata Hytale - wyglądają zabawnie, co nie byłoby odpowiednie dla szkieletów czy innych wrogich stworzeń. Nazwa Trorka w zasadzie wzięiła się z połączenia Trolla z Orkiem. Mimo wszystko niektórzy gracze będą bardziej przerażeni wejściem do jaskini czy zgubieniem się w podziemiach, niż spotkaniem Trorka czy nawet wojownika armii Varyna.