Do tworzenia efektów dźwiękowych zazwyczaj obsługujemy się zwykłymi przedmiotami, które słyszysz w programach telewizyjnych, filmach i grach wideo. W tym poście zaprezentujemy, w jaki sposób projektant dźwięku Hytale, Kieran Fitzpatrick, zajmuje się tworzeniem efektów dźwiękowych do wszystkiego, od zamachów broni do przerażających stworzeń. Jest to kontynuacja naszego poprzedniego bloga na temat projektowania dźwięku, który koncentrował się na tym, jak wykorzystuje się przetwarzanie końcowe i edycję, aby przekształcić surowy dźwięk w różne efekty w grze. Dziś pokazujemy, jak powstaje cały ten czysty dźwięk. W tym wszystkim chodzi o dźwięk, więc jeśli to możliwe, noś słuchawki!

Proszę zanotować! Uważaj ostatnie dwa klipy w tym poście dotyczą owadów w grze, w tym pająków. Jeśli boisz się pająków, możesz przestać przewijać po filmie prezentującym efekty broni!

Więc cały ten proces rozpoczyna się w domowym studiu nagraniowym Kierana. To właśnie tutaj przy użyciu różnych domowych przedmiotów tworzy się efekty dźwiękowe, które są implementowane w grze na różne sposoby.

Nagrywanie odbywa się również poza studiem - wiele dźwięków przyrody Hytale zaczyna się jako rzeczywiste nagrania lasów, rzek i innych naturalnych środowisk.

Podczas gdy wiele odgłosów wokalnych w grze jest wytwarzanych przez samego Kierana, korzysta on również z aktorów. W tym przypadku jest to pies Kierana, Roland.

W następnym krótkim klipie usłyszysz nietoperze wraz z odgłosem mrocznej jaskini.

„Nietoperze to wyjątkowy dźwięk, nad którym można pracować” - mówi Kieran. „Wszyscy myślą, że wiedzą, jak brzmią„ nietoperze ”, ale w rzeczywistości emitują dźwięki ultradźwiękowe poza zakresem częstotliwości słyszalnych przez ludzi. Aby to naśladować w sposób słyszalny, wiedziałem, że będzie wymagał rekwizytu, który wydaje dźwięki o wysokiej częstotliwości. Istnieje nieskończony sposób na ich stworzenie, ale odkryłem, że balon doprowadził do właściwej równowagi ”.

Nawet w przypadkach, w których możliwe jest zarejestrowanie pożądanego efektu dla rzeczywistego, twórcze użycie rekwizytów może faktycznie przynieść bardziej wiarygodny wynik. W następnym klipie pokażemy, jak utrzymać dźwięk ciężkich kroków na śniegu:

"Skrobia kukurydziana. Najgłośniejsza ze skrobi ”- mówi Kieran. „Po eksperymentach z różnymi proszkami to właśnie ona zapewniła to największe chrupnięcie. ”

„Niektóre rzeczy w prawdziwym życiu nie przypominają tego, co jest pożądane lub oczekiwane ” - kontynuuje. „To przykład dźwięku, który trzeba było „zaprojektować” lub „osłodzić ”, aby uzyskać hiperrealistyczny dźwięk, który większość ludzi kojarzy ze śniegiem”.

Następnie pokażemy, jak można stworzyć wysoce „zaprojektowany” dźwięk przy użyciu nagrań Foley jako baze podstawy. Rzućmy okiem na otwieraną skrzynię skarbów - zarówno w prawdziwym życiu, jak i w grze!

“Własne źródło dźwięku zawsze będzie prowadzić do bardziej oryginalnego projektu” - mówi KIeran. „Znalezienie „zalążka”, od którego można rozpocząć cały proces, może być czasem najtrudniejszym zadaniem. Pomyśl o tym jak o robieniu zdjęcia a następnie nanoszeniu na nie  poprawek ołówkiem. Dźwięk otwierania skrzyni sam w sobie nie jest  ciekawy, jednak inne warstwy dźwięku zostają użyte aby go wzmocnić oraz  podkreślić jego wagę.

Następnie przyjrzymy się skromnemu pochodzeniu niektórych efektów broni Hytale. Może to nie brzmieć tak, jakby gracz w poprzednim klipie wymachiwał wieszakiem, ale będziesz zaskoczony!

Każdy z rodzajów broni Hytale ma odrębną sygnaturę dźwiękową, a one zaczynają życie jako oryginalne nagrania z użyciem znanych obiektów.

Each of Hytale’s weapon types has a distinct audio signature, and these begin life as original recordings using familiar objects. “Recording your own props provides you with more variety” Kieran says. “If you choose to use a sound library, you’re limited to what you’re given.”

“These recordings provided the base content for the weapon swings” he continues. “Then, using a number of sound design tricks and tools, coat hangers and dustpans were crafted into sharpened steel blades.” The tools that Kieran uses to achieve this include pitch shifting, reversing the audio, equalization, reverb, and layering. The combination is different in each case!

In the next clip, we’re going to show how Hytale’s creepier monsters are brought to life using a variety of unusual props. If you’re not a fan of spiders, consider this your second warning! Also, if you’re a bell pepper, this one may be hard to watch.

“The goal of the spider effects was to make them as crunchy and nasty as possible” Kieran says. “Vegetables are a tried and true method of recording gory sounds. I also recorded some paper and onion peel crumpling, as it provided a more exoskeleton-esque sound.”

Listen closely to the hissing sound of the spiders, and then go listen back to the first clip in this post - the bending and flexing of a wicker basket is the secret ingredient in this effect! “I used the tension of the wicker basket to morph the hissing of the spiders, to create a more insect-like rhythm to the sound” Kieran says.

Finally, we’re going to answer a direct request from the Hytale community! While we were in the process of producing this post, Noxy happened to receive a pertinent question from community member Kweebec Corner:

We’d be more than happy to show you - but beware, it’s a little gross!

“This sound was designed with the purpose of being gross and uncomfortable to hear, to alert the player that they’re in the presence of the eggs” Kieran says. “The styrofoam made squeaks and creaks similar to that of high-frequency spider hatchlings. With the dog food inside, it also thickened up the sound.”

It turns out that this process actually produced sound close to the desired result without requiring much post-processing. “Normally, sounds require a lot of massaging from the initial recording through to playback in-game. Scarak eggs were the exception to that rule.”

We hope you’ve enjoyed this glimpse into the production of Hytale’s audio. For more information on the story behind Hytale, Edge Magazine’s article about the game is now available online on GamesRadar+. If you missed it in print, now’s the time to check out this in-depth look at Hytale’s past, present and future