W tym poście pokażemy wam w jaki sposób projektant Hytale sfx, Kieran Fitzpatrick, tworzy efekty dźwiękowe w grze. W celu pokazania tego procesu, przyjrzymy się jednemu ze stworów strefy 1: mieszkającemu na bagnach Fen Stalkerowi. Być może zaobserwowałeś już jego postać na kilku zrzutach ekranu.

Prace tego typu pomagają przedstawić wygląd stwora, styl jego poruszania się i rolę w grzę - i każdy z tych czynników pomaga ustalić, jak może on brzmieć.
"Zadanie dźwiękowców polega na wykorzystaniu grafiki koncepcyjnej lub modeli i ożywieniu ich" - mówi Kieran. - "Aby zająć się pracą całego zespołu i nadaniu jej głosu"

"Przyjrzenie się grafice konceptowej jest najszybszym sposobem na określenie rozmiarów stwora, z czego jest on stworzony, czy będzie bohaterem silnym czy słabym. To pozwoli określić odpowiedni odgłos potwora"
Kieran chciał, aby Fen Stalker był podwodnym potworem, oddychającym bąbelkami. Do osiągnięcia tego efektu wymagane jest połączenie wielu różnych dźwięków. Oprócz własnego głosu Kierana, odgłosy Fena stworzone są przez połączenie skrzeku papugi oraz ryczącym dźwiękiem zebry.
Kieran, jako ceniący się dźwiękowiec, posiada ogromną bibliotekę nagrań odgłosów zwierząt, którą przesłuchuje niemal całą celem aby znaleźć element dźwiękowy, który próbuje uchwycić. W tym przypadku to akurat zebra okazała się potworem posiadający nieziemski dźwięk, którego nie słyszy się zbyt często, jakby z innego świata.
Cały materiał dźwiękowy jest następnie przetwarzany w programie dźwiękowymna Na przykład dźwięk ostrzegawczy Fena Stalkera składa się z ośmiu różnych klipów.

"Jeśli chodzi o mój własny głos, chcę stworzyć z niego jak najwięcej warstw, które mogę pociąć i połączyć tak, by osiągnąć najlepszy efekt" wyjaśnia Kieran.
"Łączę wiele różnych efektów dźwiękowych a następnie używam kilku różnych sztuczek. Jedną z nich jest tzw. morfing, który polega na zamianie przebiegu fali dźwiękowej w celu utworzenia kolejnej. Na przykład z trzasku możemy stworzyć skrzek papugi!"
"Inną metodą jest zmienianie tonu. Przyspieszenie lub zwolnienie dźwięku, a nawet jego odwrócenie, może spowodować zupełnie inny, ciekawy, oczekiwany efekt! Efekty tego typu, a także fazowanie pozwalają na uzyskanie naprawdę genialnych efektów!"
Tutaj przedstawiamy rezultat - Fena Stalkera reagującego na widok gracza. Weź swoje słuchawki i podgłośnij, aby to usłyszeć!

Jest to dźwięk, który możesz usłyszeć podczas eksploracji bagien w strefie 1. Dla każdej animacji jest stworzone wiele różnych efektów, aby gracz nie słyszał za każdym razem tego samego odgłosu. "Biorę cały materiał i łączę go na wiele różnych sposobów, aby dźwięki nie były aż tak powtarzalne, ale jednocześnie zbliżone do siebie" mówi Kieran
Po stworzeniu dźwiękowego profilu stwora, powstaje więcej efektów dźwiękowych towarzyszących innym wydarzeniom i animacjom. Oto, co możesz usłyszeć, gdy pokonujesz Fen Stalkera w walce:


Podczas tworzenia dźwięków dla wrogich stworzeń Hytale szczególnie istotne jest, gdyż muszą one brzmieć jak głosy wrogich istot. W grze istotny jest balans elementów pięknych, jak i strasznych. Ta sama zasada odnosi się do dźwięku.
"Codziennym wyzwaniem dla mnie jest tworzenie potworów, które będą wrogie, ale nie przerażające, jak horror." mówi Kieran. "Podobnie jest z tworzeniem pięknych i uroczych stworów, pokroju jednorożców, bez czynienia Hytale w pełni bajkowym światem. upewniając się, że brzmi ono tak, jakby żyło w Orbisie"
Oto przykład  przyjaznego zwierzaka - kurczaka biegającego w swojej zagrodzi. Ten efekt dźwiękowy został stworzony przy użyciu próbek dźwiękowych prawdziwego kurczaka, połączonymi z dźwiękiem trzepoczących ubrań przed mikrofonem, aby stworzyć wrażenie szeleszczących piór.


Oto kolejny przykład - pająk zeskakujący z drzewa! Jak boisz się pająków, to lepiej pomiń ten filmik!


Piękne czy przerażające? To zależy tylko od Ciebie! Oczywiście... pająki nie są najstraszniejszym potworem do spotkania w grze, podczas eksploracji wielkiego świata Hytale...


Tutaj efekt dźwiękowy ogromnej gąsienicy. Pamiętaj, że wszystkie elementy gry przedstawione w tym poście ukazują jedynie aktualny postęp i mogą się zmienić w trakcie kontyniwania pracy nad grą!
Stworzenie idealnego odgłosu dla zwierzęcia jest ułatwione przez narzędzia stworzone przez Hytale w grze. Podczas gry można zmienić każdy dźwięk, nie musząc z niej wychodzić! Jest cała masa opcji która ułatwia wprowadzanie nowych dźwięków.
Po starcie Hytale te narzędzia będą dostępne dla modderów. Twórcy Hytale chcą aby dostosowywanie dźwięków było tak łatwe, jak zmiana dowolnego innego aspektu Hytale, aby twórcy mogli spróbować swoich sił w projektowaniu swojego świata.