Deweloper w nowym poście na oficjalnym blogu postanowił przytoczyć nam opis działania technologi bloków (voxel-i z których składa się świat Hytale-a). Wbrew pozorom jest on dużo bardziej skomplikowany niż może wydawać się na pierwszy rzut oka i posiadający więcej zawiłości niż ten znany nam z Minecraft-a.

Własna kolorystyka bloków!

Każdy blok w Hytale może zostać dowolnie pokolorowany z poziomu gry! Gracze dzięki narzędziu udostępnionemu w trybie kreatywnym będą mogli barwić bloki na każdy odcień systemu RGB. Macie pomysł jak można by to wykorzystać? Mi w głowie pojawiają się już jakieś zamszone ruiny podziemnych świątyń Majów... a wam? Podzielcie się w komentarzach!

To dość ekstremalny przykład tego jak może to wyglądać, mimo różnicy kolorów wszędzie użyte są te same bloki

A jak wpływa to na rozgrywkę w trybie przygody? Otóż kolory trawy, wody czy innych elementów otoczenia mogą budować niepowtarzalny klimat. Czy to lodowe pustkowia, czy przepełniona mistycyzmem magiczna kraina lub też wysuszona słońcem pustynia, każdy z tych terenów ma swoją unikatową kolorystykę, a dzięki wariantom kolorystycznym bloków zostanie zachowany ich klimat.

Po prawej stronie (i trochę w tle) paleta barw jest przesunięta w kierunku błękitu, co nadaje tej krainie lekko magicznego i tajemniczego klimatu

Tekstury styków bloków

Tekstury te służą do tworzenia płynnych przejść między różnymi typami bloków. W poniższym przykładzie widać, jak trawa, piasek i żwir łączą się bez ostrych, kwadratowych linii znanych nam z Minecraft-a, a tam gdzie spotykają się bloki pojawiają się rozmycia, tekstury jednych bloków zachodzą na drugie.

"Tekstury przejściowe to kolejna z wielu sztuczek, których używamy by przełamać sześcienny charakter naszej gry" mówi Nicolas "Bilou" Gauthier