Cześć wszystkim!

W tym poście podsumujemy co działo się za kurtynami gry Hytale w ostatnim czasie, a w zasadzie to odkąd programiści wrócili z ferii. Do przejrzenia mamy kilka eksperymentalnych technik do renderingu, a także ulepszony system audio w Hytale! Grając będziecie mogli poczuć atmosferę tego magicznego świata! Wrócimy również na chwilę do farm i rolnictwa, ponieważ była to jedna z rzeczy ciekawiących graczy.

To był dla nas bardzo pracowity miesiąc, zwłaszcza, że zaczynamy teraz najważniejszy i najbardziej ekscytujący rok w historii Hytale. Tak jak napisaliśmy w listopadowym wpisie, sukces pierwszego ogłoszenia i trailera pozwolił nam na bycie bardziej ambitnym w każdym aspekcie projektu i przez cały ostatni rok spędziliśmy bardzo duzo czasu decydując, jaka droga będzie najlepsza zarówno dla gry jak i naszego zespołu. Teraz czas na nas, aby wziąć się do roboty. Nie możemy już się doczekać, aby podzielić się z Wami efektami naszej pracy!

Gadanie gadaniem, ale myślę, że zdecydowanie bardziej zaciekawią Was efekty, które mamy do pokazania, specjalnie dla was, w dzisiejszym poście!

Lodowy Świat

Hytale cały czas jest rozwijane. Aktualnie Twórcy stawiają na ulepszenia silnika, bo jest to podstawa każdej gry! Możliwości są nieograniczone, aktualnie dodawane są nowe dodatki oraz efekty. W tym miesiącu zostały rozpoczęte testy nowego systemu renderingu dla bloków lodu. Jest to niesamowicie efektywne zwłaszcza w strefie trzeciej, dodaje efektu głębi w wielkich lodowych krainach i daje niesamowicie wiele miejsc do odkrycia!

Cały ten system jest dopiero w fazie developerskiej i tak jak ze wszystkim, co udostępniamy w kolejnych wpisach - nowinkach, wiele z rzeczy, które możecie zaobserwować na screenach - może się zmienić. W tym wypadku zespół pracuje nad zapewnieniem, że renderowanie będzie działało poprawnie z każdym rodzajem bloków!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zmianach dotyczących silnika i ogółem, całości grafiki zawartej w Hytale, odwiedźcie nasz listopadowy wpis o grafice!

Dźwięki naturalnego środowiska

Inżynier dźwięku Kieran Fitzpatrick - którego pracę nad dźwiękami kreatur pokazywaliśmy wam w zeszłym roku, również teraz ciężko pracuje nad ulepszeniami do Hytale. Aktualnie są to przede wszystkim dźwięki naturalnego środowiska w Hytale. Z pewnością będziesz chciał podgłośnić nieco dźwięki, aby usłyszeć clipy w tym poście, bo warto! Jeśli masz słuchawki, to polecamy ich użyć.

Sound designer Kieran Fitzpatrick - whose work on creature audio we featured last year - has been hard at work on some extensive improvements to Hytale's ambient sound system. You'll want to turn your volume up for the rest of the clips in this post - if you've got headphones, now’s the time to use them!

Wszystkie dźwięki, które są połączone ze sobą, powinny tworzyć jeden spójny efekt, przyjazny dla ucha gracza. W tym przypadku wiatr, śpiew ptaków i cykady są oddzielnymi dźwiękami, które łączą się w harmonijny sposób w zależności od potrzeb. System bierze pod uwagę w jakim miejscu się znajdujemy, jakie bloki są wookoła nas. Dla przykładu w lesie częściej będzie nam twoarzyszył dźwięk wiatru, czy szumiących liści, albo gałęzi łamiących się pod wpływem silnego wiatru. System jest dość zaawansowany, co pokazuje między innymi fakt, że np. w razie burzy, ptaki ucichną, bo przecież wtedy chowają się w gniazdach. Wszystko musi być po prostu jak najbardziej naturalne.

Gdy gracz zanurkuje w wodzie, nastrój znowu zmieni się na adekwatny. Podwodny dźwięk jest oparty na typie płynu w którym aktualnie się znajdujemy - płyny o różnej gęstości mogą dawać różne efekty, więc pływanie w wodzie będzie brzmiało inaczej niż pływanie w lawie. Oczywiście nie polecamy nikomu z was pływania w lawie, bo szybko zginiecie!

Uwaga! W tym clipie wyłączyliśmy obrażenia od upadku.

Ten filmik pokazuje wejście do głębokiej jaskini. Widać tutaj ogromną różnicę, bo w końcu znajdując się na powierzchni rzadko usłyszycie echo! Będziecie mogli usłyszeć także różne inne efekty dźwiękowe, m.in. palące się pochodnie (ahh... poczuję się jak przy ognisku!) czy też dźwięk skał kruszących się w głębi jaskini. W następnym filmiku pokażemy wam, jak te same techniki wykorzystywane są do sprawienia, że przebywanie w gnieździe Scarak będzie jeszcze straszniejsze!

Ten przykład pokazuje, jak atmosfera i dźwięki mogą zostać dobrane do siebie, aby sprawić, że gracz poczuje się jakby był w realnym świecie. Wycie wiatru w oddali, połączone z dźwiękami wydawanymi przez straszne Scaraki i atmosferę podziemnej jaskinii sprawia, że od razu uciekniesz, bo nie jest to miejsce w którym chciałbyś zostać dłużej. Ugh... sam bym uciekł stamtąd ze strachu.

Oczywiście, jest też wiele innych sposobów aby sprawić, że gracz poczuje, że wszedł w złe miejsce i powinien uciekać... Tutaj przykład wejścia do jaskinii pełnej lawy.

Rolnictwo

Rolnictwo jest jednym z najważniejszych aspektów Hytale, jednak cały czas trwają prace nad nim. W ostatnim czasie zostały dodane nowe typy nasion oraz cała masa grafik ukazujących rozwój poszczególnych typów zbóż i innych upraw. Tutaj przedstawiamy video na którym możecie zobaczyć kilka różnych roślinek, w trakcie ich wzrostu. Oczywiście, z kilku dni skróciliśmy filmik do dosłownie parunastu sekund.

Oczywiście, żadna roślina nie rośnie sama z siebie. Poprawnie dobrany nawóz, rodzaj gleby oraz woda są niezbędne aby zapewnić zadowalające zbiory - oczywiście trzeba dbać o nie całe czas, jak prawdziwy farmer! Ostatnio dodane zostały ważne modele i efekty, wraz z nowym zachowywaniem zwierząt. Czy spodziewaliście się, że żeby roślinki dobrze rosły, to będzie wymagane postawienie ula niedaleko? W końcu pszczoły będą je zapylać!

A co to?? Czyżby zwierzątka w Hytale mogły robić kupę?

Dziękujemy za lekturę! Następny post powinien pojawić się w lutym. W międzyczasie zachęcamy do śledzenia naszego fanpage, bo nie tylko na blogu można znaleźć ciekawe informacje!