Wpis ten zawiera większość informacji nt. potworów, zwierząt i innych stworzeń które będziemy mogli spotkać podczas rozgrywki. Obok generatora świata są drugą najważniejszą rzeczą pozwalającą cieszyć się nam rozgrywką w nieskończonym świecie Hytale'a, pobudzając statyczne tereny do życia i stawiając przed graczem kolejne wyzwania.  Znamy co prawda tylko ułamek tego co pojawi się w grze, jednak to co już wiemy zostało zebrane poniżej.

Mali Sojusznicy

W artykule na oficjalnym blogu opisany jest gatunek Kweebeców, małych liściastych stworzeń, zamieszkujących pierwszą strefę i przyjaźnie nastawionych do gracza. Kweebecowie posiadają unikatową mechanikę wzrostu i obumierania. Zielone stworki z wiekiem rosną i poruszają się coraz wolniej by na końcu swojej drogi zamienić się w drzewa z których następnie spadną nasiona dające początek nowym pokoleniu Kweebeców. Dzieci nigdy nie poznają swoich rodziców i są wychowywane przez innych dorosłych przedstawicieli swojego gatunku, nazywanych Treesingerami. Jak podkreślają twórcy nie jest to tylko loore tych stworzeń lecz istotna mechanika mająca swoje przełożenie w grze.
Kweebecowie mieszkają w wyrytych w drzewach domkach, a ich wioski, wnioskując z infografik i trailerów, potrafią być całkiem okazałych rozmiarów.
Jak informuje deweloper każda grupa NPC'ów (non player character) taka jak Kweebeckowie będzie posiadała własne bloki i przedmioty, część z nich można zobaczyć na poniższych zrzutach ekranu i infografikach. Osobiście uważam że te maluchy mają szansę zostać ikonami tej gry, tak jak ikoną Minecraft'a (Na którym Hytale jest częściowo wzorowany) był Creeper. A ty co o tym myślisz?

Przeglądając grafiki koncepcyjne udostępnione przez Hypixel Studios możemy znaleźć informacje o prawdopodobnie drugim gatunku przyjaznych nam stworzeń - Feranach, zamieszkujących piaski drugiej strefy. Wnioskując z zamieszczonych poniżej grafiki Ferani mieszkają w namiotach ze skór, ich zbroje tworzone są z kości pustynnych stworzeń, a na rękach noszą Naramienniki z wyrytymi runami wiatru, oznaczającymi jednocześnie "wolność". Ich historia prawdopodobnie związana jest z agresywną rasą Scaraków, również zamieszkujących drugą strefę którzy ich niewolili i zmuszali do pracy w kopalniach.

Przeciwnicy o wielu twarzach

Oprócz sojuszniczych Kweebeców w świecie Hytale pojawią się także agresywne gatunki stworzeń. Jednymi z takich gatunków są Torkowie, są to bardzo różnorodni przeciwnicy, wzorowani nad czymś podobnym do orków lub goblinów. Mogą mieć różne rozmiary, kolory i klasy. W czasie walki z bandą Torków należy zwrócić uwagę na klasy członków bandy i odpowiednio dobrać strategię walki z nimi.
Póki co wiemy o pięciu klasach: Strażnik, Szaman, Łowca, Wojownik i Herszt

Kolejną wojowniczą nacją są wspomniani już wyżej Scarakowie, przypominające owady stwory, zdolne jednak budować skomplikowane budowle będące fuzją gniazd termitów i architektury egipskiej. Poza jednak charakterystycznym dla owadów społecznych podziałem na kasty nie wiemy o nich za dużo. Podobnie jak wśród mrówek i termitów jest matka roju, robotnice i wojownicy. Występują też Locust (szarańcza) i Tank (czołg) będące prawdopodobnie wariantami wojowniczej kasty Scarak'ów.

Ostatnią grupą o której wiemy są stworzenia które ciężko nazwać kolejnym gatunkiem - szkielety. Występują prawdopodobnie we wszystkich strefach Orbis, posiadają różnorakie klasy i warianty w zależności od miejsca pochodzenia. Na grafikach koncepcyjnych widzimy osiem opisanych typów - Martwy Poszukiwacz Przygód, Bagienny Nieumarły, Nieumarły Pretorianin, Czarodziej, Łucznik, Żołnierz, Lodowy Wojownik i Piaskowy Wojownik. Pojawiają się też trzy nieopisane typy.

Wiemy także o innych potworach, między innymi dinozaury występujące w podziemnej dżungli strefy czwartej, latające po nocnym niebie Void Eye'e, czy też Kraken.

Zwierzęta - Mieszkańcy Dziczy

Czy to ozdabiając bezchmurne niebo nad klifami wielkiego kanionu, czy też powoli pełznąc po ścianie jaskini, w świecie Hytale otaczać nas będą dziesiątki, jak nie setki, różnych zwierząt. Jedne agresywne - jak niedźwiedzie - inne, zwykłe ozdoby, jak ślimaki czy sowy, zwiększające dynamikę i ożywiając świat gry. Na każdym nowym teaserze pojawiają się nowe zwierzęta. Tygrysy Szablozębne polują stadnie, chowając się po zaroślach i szukając celu, a zrozumienie ich zachowań jest kluczowe, jeśli sami chcemy polować lub unikać tych głodnych bestii. Niektóre zwierzęta będzie można hodować, min. kury dla jaj, jednak nie spodziewajcie się że kura znaleziona dziko bez walki odda wam swoje jaja. Deweloper podkreśla iż stara się dodać jak najwięcej intuicyjnych i realistycznych mechanik takich jak kurczęta podążające za matką, by zwiększyć immersję w świat gry.

Potwory - Czekające na śmiałków wyzwania

Nie licząc wielu postaci niezależnych które można spotkać w otwartym świecie Hytale'a, w grze występują także ręcznie zaprojektowani bossowie i wyzwania czekające w dungeonach. Będą mocno różnić się od stworzeń które można spotkać gdzie indziej, będą miały unikatowe działania, dostosowane do struktur w których się znajdują, a pokonanie ich będzie wymagało szczególnych strategii i dokładnego planowania, bo sama siła bojowa nie wystarczy by wygrać. Deweloperzy twierdzą że gra dzięki tym wyzwaniom ma zyskać głębię, nie chcą nam wiele zdradzać, by nie zepsuć gry, wolą byśmy sami dotarli do tych walk i sami odkryli sposób na pokonanie kolejnych przeszkód. Co myślicie o tych stworzeniach czekających na nas w cienistych zakamarkach świata gry? Napiszcie w komentarzu!