Hej! Pod koniec listopada twórcy opublikowali  pierwszą informację o postępach- mniejsze podsumowanie rozwoju dotychczasowych prac, zawierające nowe biomy, rolnictwo i kilka nowych stworzeń. W tym poście zamierzamy pozwolić wam spojrzeć na kilka postępów, które zostały poczynione w międzyczasie, włącznie z ekscytującymi zmianami zakresu i struktury trybu przygodowego. Deweloperzy gry chcą się od tej pory regularnie komunikować ze społecznością, odkrywając tym samym przed nami progres tworzenia gry!

Jednak najpierw chcielibyśmy znowu podziękować społeczności Hytale. Wasza wyrozumiałość, w odpowiedzi na naszą najnowszą aktualizację deweloperów wiele dla nas znaczy, a wasza ekscytacja na nasz pierwszy filmik z gameplayu (aktualizacja oprawy graficznej) była niesamowita.To może być naprawdę stresujące by pokazać wam część gry, zanim ją dokończyliśmy, ale wasze odpowiedzi dały nam odwagę, że nowe podejście będzie tym dobrym. Jednakże, prosimy wziąć pod uwagę, że wszystko co pokazujemy w tych postach jest w trakcie postępu i może ulec zmianie.

W tym tygodniu minął już rok od ogłoszenia Hytale. Czas ten nie był zmarnowany, wiele się wydarzyło podczas rozwoju gry, a społeczność miała w tym duży wkład. Nieważne jest to w jaki sposób fani wspierają projekt. Dzięki feedbackowi twórcy stają się lepszymi deweloperami, oraz mogą tworzyć to co lubią z pasją.

Teraz o nowinkach - zaczniemy z przyjrzeniem się bliżej konkretnej części w klipie z gry.

System celu

<TU POJAWI SIĘ FILM>

Gdybyś przeoczył, tu jest klip z gry, który najpierw opublikowaliśmy w poście o aktualizacji oprawy graficznej. Wiele osób zauważyło licznik zabójstw w prawym górnym rogu, który pojawił się na ekranie zanim rozpoczęła się walka. To podstawowy przykład systemu celu, który odgrywa ważną rolę w twojej podróży przez tryb przygodowy.

System celu pozwala ustawić konkretny cel gracza, gdy zostaną spełnione konkretne warunki. Na prostym przykładzie- nasz cel może być ustalony, gdy gracz wejdzie do określonej lokalizacji, takiej jak ruiny w klipie z gry. Przygotowane spotkania, takie jak ta, zawierają scenariusze rozgrywki, ręcznie zaprojektowane budowle i uporządkowane wyzwania, które uzupełniają swobodną eksplorację, w którą gracz może zostać zaangażowany.

<SS Z WIDOKIEM NA OBÓZ>

W innych przypadkach cele mogą być związane z lokalizacją i pojawiać się w interesujących miejscach, takich jak obóz Trork powyżej. W takim przypadku dokładna lista wrogów, z którymi będziesz walczyć, będzie się trochę różnić, ale system celów dalej  podpowie ci, co musisz zrobić, aby odnieść sukces. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak takie obiekty są budowane i włączane do naszych systemów świata, zapoznaj się z tym blogpostem z wcześniejszego roku.

Czasami cel może być powiązany z przedmiotem, na przykład z mapą skarbów lub z notką z nagrodą, która wysyła cię z pogoń za konkretnym wrogiem. Cele mogą być jednorazowymi misjami, lub tworzyć łańcuchy misji, które wymagają sukcesu na wielu etapach wyzwania przed otrzymaniem nagrody. Przyjrzyjmy się szczegółowo rodzajom nagród, które zagoszczą w trybie przygodowym w przyszłości. Ale zarówno łupy, jak i reputacja frakcji są powodami, dla których należy szukać tych specjalnych zadań.

<SS Z WEJŚCIEM DO OBOZU>

Celem twórców jest aby system ten był w pełni rozszerzalny. Operatorzy serwerów będą mogli używać go do konstruowania własnych wyzwań, a system ten jest w pełni kompatybilny z grą kooperacyjną - do celów opartych na lokalizacji może dołączyć każdy gracz, który znajdzie się we właściwym obszarze!

AKTUALIZACJA POSTĘPU TREŚCI

W ciągu ostatnich kilku tygodni przeprowadzane są testy zmian w strukturze trybu przygodowego. Niegdyś tryb survivalowy miał przebiegać sekwencyjnie- więc zanim dotrzesz do strefy 3, będziesz silniejszy i lepiej wyposażony niż wtedy, gdy pierwszy raz postawisz stopę w strefie 1.

Przemyśleliśmy to podejście, aby zachęcić do mniej liniowej ścieżki postępu. Teraz pierwsze trzy strefy zawierają treści na wielu poziomach trudności, wraz z odpowiednio skalowanymi zasobami i nagrodami. Oznacza to, że Twoja przygoda może rozpocząć się w strefie 1, 2 lub 3. Nie ustaliliśmy, czy będzie to przypadek, czy kwestia wyboru gracza, a nawet same nazwy stref jeszcze nie zostały sfinalizowane. Bez względu na to, gdzie rozpoczyna się Twoja podróż, będziesz mieć możliwość osiedlenia się w regionie początkowym, przeniesienia się do innej strefy lub nawet wędrowania między nimi.

Cokolwiek zdecyduje gracz, będzie w stanie znaleźć treści odpowiednie do swojego poziomu. Na powyższym zdjęciu widać strefę 2 pokazującą wiele różnych biomów. Prawdopodobnie możesz powiedzieć, które obszary mogą stanowić poważniejsze wyzwanie!

<SS Z SANDSTONOWYM BUDYNKIEM>