Hypixel Studios tworzy grę na niestandardowym silniku, zbudowanym przez nich od podstaw w ciągu ostatnich czterech lat. Tego roku programiści skupili się ulepszeniu go dodając tym samym cienie w czasie rzeczywistym. Zostały również poprawione animacje wody oraz renderowanie się obiektów w tym cząsteczek. W tym poście twórcy przybliżą nam wspomniane zmiany oraz pokarzą nam je na klipach z gry!

Najpierw należy wspomnieć że pomimo dodaniu tylu nowych funkcji do gry nie zmieniły się wymagania sprzętowe. Grę będziemy mogli grać na komputerach ze średniej półki, a nawet na zintegrowanym układzie graficznym. Większość z klipów przedstawia grę działającą na zintegrowanych procesorach graficznych firmy Intel! Deweloperzy jednak wiedzą jak ważna jest wydajność podczas rozgrywki dlatego też, umożliwią nam dostosowanie grafiki według swoich upodobań.

Wszystko co zostanie przedstawione w tym poście może się zmienić w trakcie pracy nad grą. Twórcy ciągle rozwijają styl graficzny Hytale co oznacza, że będzie on  na pewno z czasem ewoluował.

Cienie w czasie rzeczywistym

Jedną z najważniejszych zmian, które zostały dodane jest kaskadowe mapowanie cieni. Funkcja ta udoskonala rzucanie cieni postaci, reagujących na ruch słońca oraz księżyca. Zmiana ta jest zauważalna, na każdym klipie który dzisiaj zobaczysz.

Teraz cienie dokładnie odwzorowują kształt obiektu oraz postaci. Brana jest pod uwagę również broń oraz wyposażenie mające własną animacje.

Dostosowując odpowieniu pogode oraz porę dnia, cienie w czasie rzeczywistym mogą pomóc w stworzeniu niesamowitej atmosfery i dodać klimatu wielu miejscom. Aby pokazać nam tą mechanikę twórcy przygotowali dla nas klip. Jest nim timelaps pokazujący przejścia pór dnia na różnych ustawieniach.

Efekty Wody

Twórcy postarali się poprawić ogólny wygląd jak i samą animację wody.Spowodowali, że ma ona swoistą "głębię". Dodane zostały też inne poprawki takie jak refleksje, odpicia w tafli wody, załamane fale czy wybielanie krawędzi. Zwróć uwagę na zrzucie ekranu powyżej jak w tle drzewa odbijają się w wodzie.

Ten zrzut przedstawia zalety efektów wodnych poniżej tafli wody. Prezentują się świetnie i na pewno dzięki nim będzie się nam przyjemnie eksplorowało podwodne zakamarki. Twórcy nadal pracują nad tą technologią więc najpewniej do premiery ulegnie ona znacznej poprawie choć aktualny jej stan robi wrażenie.

Promienie słoneczne i rozkwit

Rozkwit jak i efekty promieni słonecznych to kolejne funkcje pomagające ożywić świat Hytale. Zdecydowanie poprawia ona wizualną oprawę gry. Na powyższym zrzucie widzimy wyraźnie oba omawiane efekty znajdujące się na tle jakże groźnego żubra. Obraz poniżej przedstawia bardziej dramatyczną atmosferę uzyskaną dzięki przedostaniu się światła słonecznego do podziemnych czeluści. W tym przypadku gdzieś w jaskini pojawiła się jakieś inne tajemnicze źródło światła! Należy jednak pamiętać, że efekty tego typu bardziej obciążają nasz sprzęt przez co zintegrowana karta graficzna może sobie z nimi nie dać rady. Jest to przykład co możemy uzyskać dzięki mocniejszemu sprzętowi.

Inne poprawki

Twórcy nie poprzestali tylko na tych poprawkach. Nadal pracują nad cząsteczkami, dopracowywują tekstury oraz poprawili okluzję otocznia ekranu aby poprawić
wizualnie odrębność poszczególnych obiektów. Ciężko jest przedstawić te funkcję osobno więc deweloperzy przygotowali dla nas serię zrzutów ekranu, które
pokazują te funkcje razem. Zademonstrowali nam oni tym samym działanie omawianych efektów. Na pierwszym zrzucie widzimy parę poszukiwaczy przygód podczas spaceru po strefie trzeciej:

Oto kolejny przykład jak cienie poprawiają atmosferę zalesionego obszaru:

Na tym zrzucie widzimy zamkniętą przestrzeń, pokój. Zwróć proszę uwagę na cienie spowodowane przez promienie słoneczne przedostające się przez okno.

Zrzuty ekranu oraz wideo pomaga w przedstawieniu konkretnych efektów jednak najlepiej jest zobaczyć jak wyglądają one w grze. Twórcy wiedząc, co chce
zobaczyć społeczność, przygotowali dla nas klip przedstawiający rozgrywkę!
Uwaga: występuje w nim dźwięk!

Wideo to na pewno zostanie dokładnie przeanalizowane przez społeczność jednak należy pamiętać, że wiele rzeczy może ulec zmianie, przykładowo system walki który jest w ciągłej fazie rozwoju. Hypixel Studios ciężko pracuje nad grą - deweloperzy mają nadzieje, że społeczności podoba się progres jaki poczynili w 2019 roku!